План роботи методичного обєднання учителів початкової школи

План роботи
методичного об'єднання вчителів початкових класів
Шосткинської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №1
Шосткинської міської ради Сумської області
на 2016- 2017 навчальний рік

І. Вступ
        У період, коли освіта України набуває кардинальних змін, впроваджується оновлення програм початкової загальної освіти, виникає необхідність в оновленні  методів та прийомів навчання, в залученні інноваційних методик до процесу формування в учнів предметних та життєвих компетентностей. Сучасному суспільству потрібні громадяни, які здатні приймати нестандартні рішення, творчо підходити до вирішення тієї чи іншої проблеми, самоконтролювати та самооцінювати результати своєї діяльності.
    Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної і творчої активності, формування не тільки предметних компетентностей учнів, а й самоосвітніх. Тому всі аспекти навчання повинні бути спрямовані на розвиток творчої особистості, розкриття обдарованості кожної дитини. Мета початкової школи – формування людини, яка хоче і вміє самостійно вчитися, сприймати інформацію, працювати з нею, сортувати її, осмислювати, творити.  
    Щоб учень став рівноправним учасником процесу освіти, необхідно озброїти його техніками та прийомами, спрямованими на розвиток пам’яті, уваги та образного мислення, сформувати навички дослідницької поведінки. Лише за такого розвитку кожна дитина відповідно зі своїми особистими властивостями та здібностями знайде себе і самореалізується. Як розвинути індивідуальні можливості кожної дитини й зберегти її психічне й фізичне здоров’я – ось проблема, над якою завжди замислювались і працювали педагоги. Тому метою роботи нашого педагогічного колективу є створення умов для розкриття інтелектуального та творчого потенціалу дитини.
    В 2015-2016 навчальному році методичне об’єднання вчителів початкових класів працювало над проблемною темою «Формування ключових компетентностей шляхом впровадження інноваційних технологій в початковій школі». Належну увагу педагоги приділяли науково-методичному, інформаційному забезпеченню навчально-виховного вдосконаленню змісту виховання, вивченню комплексних інноваційних підходів до організації життєдіяльності сучасної початкової школи.
    Для підвищення рівня ефективності сучасного уроку класоводи широко впроваджують у практику своєї роботи елементи педагогічного досвіду своїх шкільних колег, педагогів міста, області, країни. Вони використовують інноваційні технології навчання для формування компетентностей як інтегрованого результату навчальної діяльності.
    Робота методичного об’єднання будувалася на основі діагностики та прогнозування, була спрямована на забезпечення потреб вчителя. В минулому навчальному році вивчалось питання впровадження в навчальний процес інноваційних технологій навчання з метою розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів, проводився випереджувальний розгляд питань методики вивчення складних розділів навчальних програм з демонструванням відкритих уроків, організовувалось взаємовідвідування уроків з метою обміну досвідом роботи та дотримання педагогічних вимог учнів. Протягом навчального року була налагоджена тісна співпраця між вчителями та вихователями ДНЗ № 3,1. Проходило взаємовідвідування уроків,  виховних заходів, вирішувались проблемні питання, що виникали в процесі навчання та виховання.
 Фундаментальність початкової освіти – не лише у міцно засвоєних учнями уміннях, навичках, а й ключових компетентностях, які мають стати найважливішим надбанням розвивальної шкільної освіти. Це такі компетентності: уміння вчитися, здоров’язбережувальна, загальнокультурна, громадянська, підприємницька, соціальна, інформаційно-комунікативна. Формуваню базових компетентностей в учнів початкових класів було приурочене одне із засідань МО.
Аналіз роботи свідчить, що за минулий рік значно підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання навчальних предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функцій навчання, до пошуку його ефективних форм і методів, робота з дітьми, що мають ознаки  обдарованості, ведеться на високому  рівні. Тож потрібно і надалі працювати, щоб не втратити зайняті позиції .




ІІ. Організаційно – методична діяльність
1.  Засідання методичного об’єднання
 І засідання
вересень-жовтень

Тема.  Особливості організації  навчально-виховного процесу в     початкових класах у 2016-2017 навчальному році.
Мета. Вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування початкової школи. Обговорити виконання плану роботи методичного об’єднання  за 2015-2016 навчальний рік та затвердити план роботи та календарно-тематичне планування на 2016-2017 навчальний рік. Проаналізувати зміни в оновлених навчальних програмах, підручники, методичне забезпечення.
з/п
Тематика засідання
Форма проведення
Методи проведення
Дата
Місце проведення
Відповідальні
1.
Про виконання плану роботи методичного об’єднання за 2015-2016 навчальний рік.
Презентація
Звіт голови методичного об’єднання
Серпень
Початкова школа
Бондаренко О.А.
2.
Обговорення і затвердження проекту плану роботи методичного об’єднання та календарно-тематичного планування вчителів початкових класів на 2016-2017 н. р.
Круглий стіл
Засідання  методичного об’єднання
Вересень
Метод. кабінет
Бондаренко О.А.,
Чеховей Л.О
3.
Вивчення та аналіз змін до оновлених навчальних програм Опрацювання наказу Міністерства освіти і науки України від 29.05.2015 №584 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-3 класів загальноосвітніх навчальних закладів», орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів (Наказ МОН від 19.08.2016 №1009»Про внесення змін до наказу МОН України від 21.08.2013 №1222»

Інтерв'ювання  
Вирішення  проблем
Вересень
Метод. кабінет
Артюх О.М.
Грива І.А
Данченко В.В.
4.
 « Про організацію навчально-виховного процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2016/17 навчальному році» та листом МОН України від 17.08 2016 №1/9-437 «Щодо методичних рекомендацій про ви викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах» та додатком до листа «Методичні рекомендації щодо викладання у початковій школі у 2016-2017 навчальному році»
Інформаційно оперативо-методична  нарада
Нарада при затс. директора
Вересень
Метод. кабінет
Чеховей Л.О.
5.
Опрацювання наказу Міністерства  освіти і науки України від 08.04.2015р №412 «Про затвердження Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів» та методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів від 21.09.2015 №2/2-14-1907_15. Та наказами від 27.05.2016 № 142 ОД «Про перевірку класних журналів 1-4 класів на кінець 2015-2016 н.р.», № Про стан ведення особових справ учителями 1-4 класів у 2015-2016 н.р.»
Виступ з презентацією
Нарада при затс. директора
Вересень
Метод. кабінет
Чеховей Л.О
6.
Участь в акції “Дай руку першокласнику”

Обговорення членами методичного об’єднання
Виставка творчих надбань
Вересень 
Початкова школа
Учителі 1-их класів
7.
Про участь учителів у фестивалі інноваційних уроків «Мій кращий урок» та фахових конкурсах «Учитель року»
Ознайомлення з умовами конкурсу
Майстер-клас
До 24.01.
2017
Початкова школа
Чеховей Л.О.
7.
Визначення напрямків роботи з учнями з ознаками обдарованості. Створення банку даних учнів, які мають нахил і здібності до вивчення певних предметів

Створення папок
Методична панорама
До 06.09.
2016
Початкова школа
Члени МО

Завдання членам методоб’єднання: ознайомитися з наказом Міністерства освіти і науки, опрацювати інструктивно-методичні листи, програми, підручники, методичне забезпечення та посібники для початкової школи; зробити огляд педагогічних видань з тем «Використання інноваційних технологій на уроках у початкових класах» ; опрацювати матеріали акції “Дай руку першокласнику”; опрацювати методичну літературу з питання «Формування предметних та життєвих компетентностей учнів».
 

ІІ засідання
лиспад-грудень
Тема. Робота з обдарованими дітьми. Використання інноваційних технологій на уроках у початкових класах.   Інтерактивні  методи у структурі уроку з превентивного навчання.   
Мета. Аналіз роботи з обдарованими дітьми за 2015-2016 н.р., обговорення планів роботи з обдарованими дітьми на 2016-2017 н.р. Актуальність питання про використання інноваційних  технологій  на уроках у початкових класах. Створення умов для поглиблення знань педагогів щодо    використання  інноваційних технологій  на уроках, удосконалення знань про використання інтерактивних методів роботи у структурі уроку з превентивного навчання
з/п
Тематика засідання
Форма проведення
Методи проведення
Дата
Місце проведення
Відповідальні  

1.
Аналіз роботи з обдарованими учнями. Обговорення планів роботи з обдарованими дітьми на 2015-2016 н.р.

Круглий стіл
Обговорення членами методичного об’єднання
Листопад
Початкова школа
Чеховей Л.О, Грива І.А., члени МО
2.
Обговорення та підготовка матеріалів для проведення шкільного етапу учнівських олімпіад

Обмін досвідом
Методичний ринг
Жовтень
Початкова школа
Чеховей Л.О, Грива І.А.,
3.
Атестація вчителів МО.
Курсова перепідготовка

Відвідування уроків. Зрізи знань
Звіт учителів
Упродовж року
Початкова школа
Чеховей Л.О.
4.
Участь вчителів МО в конкурсах фахової майстерності («Учитель року», фестивалі інноваційних уроків «Мій кращий урок»,
Самопрезентації,відкриті уроки, відкриті заходи
Проект
Упродовж року
Початкова школа
Члени МО
5.
Використання інноваційних технологій на уроках у початкових класах.   Інтерактивні  методи у структурі уроку
Відкриті уроки, майстер-клас
Звіт-презентація
Грудень
Початкова школа
Карпенко О.О...,
Зенченко І.Г. О.П.
Грива І.А.,
6
Аналіз виконання навчальних програм
Круглий стіл
Обговорення
Грудень
Методкабінет
Чеховей Л.О, Грива І.А.,

Завдання членам методичного об’єднання: підготувати папки з планом роботи та індивідуальними завданнями для роботи з дітьми,що мають ознаки обдарованості,  підготувати зошити для роботи з обдарованими дітьми, учителям, що атестуються, підготуватись до проведення творчого звіту; опрацювати методичну літературу з питання «Інтерактивні  методи у структурі уроку».   

ІІІ засідання
січень-березень
ТемаФормування предметних компетентностей молодшого школяра
 Підсумки роботи МО за І семестр.
Мета: зробити аналіз роботи з виконання навчальних планів за І семестр 2016-2017 н.р., обговорити плани роботи на ІІ семестр 2016-2017 н.р. Проаналізувати роботу щодо підготовки до предметних олімпіад та конкурсів

з/п
Тематика засідання
Форма проведення
Методи проведення
Дата
Місце проведення
Відповідальні
1.     1
Впровадження оновлених програм початкової загальної освіти (Аналіз підручників та методичного забезпечення з математики, української мови та природознавства в 1-3 класах

Круглий стіл
Дебати  
Січень
Початкова школа
Шморгун О.Л., Гончарова О.А.., Горбель Т.П., Осадча О.П.
2
Про результати роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів у І семестрі.
Виступ
Зві голови методичного об’єднання  
Січень
Початкова школа
Грива І.А.,
3
Підсумки контрольних робіт з української мови та математики в 2-4 класах .
Контрольні роботи, зрізи знань
Наказ заступника директора
Січень 
Початкова школа
Чеховей Л.О,
4
Обговорення відкритих уроків та виховних заходів, проведеними учителями МО

Круглий стіл
Відвідування відкритих уроків
Січень
Початкова школа
Члени МО
5
Огляд фахових періодичних видань

Панорама
Виставка видань 
Лютий
Початкова школа
Волкова Н.В.
6
Про  підготовку  учнів  до   шкільних олімпіад

Круглий стіл
Обговорення
Березень
Початкова школа
Грива І.А., Чеховей Л.О,
7
Формування ключових компетентностей молодшого школяра
Педагогічний ринг
Ділова гра
Квітень
Каб.1
Бондаренко О.А., учителі МО
   


Завдання членам методоб’єднання: Вивчення та впровадження в навчальний процес  оновлених програм початкової загальної освіти
 Учителям 3-4 продовжити роботу з дітьми з ознаками обдарованності з підготовки до предметних.



ІV засідання
Квітень - травень
Тема.   Про організаційні заходи щодо закінчення навчального року.
Мета. Ознайомлення з нормативними документами щодо організації закінчення навчального року та проведення ДПА, підведення підсумків навчального року.

з/п
Тематика засідання
Форма проведення
Методи проведення
Дата
Місце проведення
Відповідальні
1
Огляд    інструктивних документів з організації закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації

Ознайомлення з нормативно-директивними документами
Нарада
Квітень
методичний кабінет
Чеховей Л.О,
2
Обговорення графіка консультацій і підготовки до ДПА. Заходи, спрямовані на ознайомлення учнів з порядком проходження та підготовки до ДПА

Круглий стіл
Відвідування х уроків, співбесіда
Квітень
початкова школа
Грива І.А., ,  учителі 4 класів
3
Підсумки контрольних робіт з математики і української мови у 2-4  класах за ІІ семестр. Про  формування читацьких компетентностей  молодших школярів відповідно до Державного стандарту
наказ
заступника
директора
Контрольні роботи, перев. навичок читання
Квітень
Початкова  школа
Чеховей Л.О,
4
Підсумки проведення атестації учителів МО

Наказ заступника директора з НВР
педагогічна виставка «Я атестуюсь»
Квітень
Каб. 17
Чеховей Л.О.

Аналіз виконання навчальних програм
Наказ заступника директора з НВР

Травень
Методкабінет
Чеховей Л.О,
5
Підсумки роботи методичного об’єднання учителів початкових класів в поточному навчальному році
Презентація
Звіт голови МО
Травень
Каб. 17
Керівник МО









Завдання членам методоб’єднання. Вивчення та впровадження в навчальний процес інструктивних документів з організації закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації; спланувати заходи, спрямовані на ознайомлення учнів з порядком проходження та підготовки до ДПА.



Немає коментарів:

Дописати коментар