Аналіз роботи МО за 2015- 2016 навчальний рік

  Аналіз роботи МO за 2015- 2016 навчальний рік
1.                   
1.                     До складу  методичного     об’єднання    вчителів     початкових     класів  у 2015 – 2016 н. р. входить 16 учителів. Вищу кваліфікаційну категорію – мають 13 вчителів, І категорію – 2 учителя, спеціаліст – 1 учитель; звання “учитель-методист” – 4 вчителя, звання “старший учитель” – 1 вчитель.
2. Методичне об’єднання  вчителів  початкових класів у 2015 – 2016 н. р. працювало за науково-методичною темою: «Формування життєвих компетентностей особистості в умовах впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти шляхом організації інноваційної діяльності педагога»
за такими пріоритетними напрямками:
Ø     Інформаційно- методичне забезпечення реалізації державної політики щодо розвитку дошкільної, загальної середньої освіти, підвищення якості освітніх послуг;
Ø     забезпечення науково-методичного супроводу впровадження Базового компонента дошкільної освіти, реалізації наступності дошкільної та початкової загальної  освіти;
Ø     науково-методичний супровід процесу викладання навчальних дисциплін у школі, формування та поширення досвіду педагогів щодо реалізації вимог нових Державних стандартів початкової загальної освіти, базової та повної загальної середньої освіти;
Ø     організаційно-інформаційний супровід здійснення педагогами нових підходів щодо залучення учнівської молоді до участі в інтелектуальних конкурсах, турнірах, олімпіадах, розвитку обдарованих  учнів;
Ø     сприяння упровадженню інформаційно-комунікаційних, проектних технологій у навчальний процес;
Ø     удосконалення системи національно-патріотичного, громадянського та морального виховання молоді;
Ø     забезпечення творчого науково-методичного середовища у навчальних закладах, динаміки професійного саморозвитку фахівців.
Ø     Впровадження у навчально-виховний процес  Державного стандарту початкової загальної освіти, зміни у навчальних програмах,  перехід на новий зміст навчання в 4 класах (аналіз програм, підручників, види перевірок та нормативи оцінювання);
Ø     формування життєвих компетентностей особистості шляхом організації інноваційної педагогічної діяльності, створення середовища успіху та життєтворчості;
Ø      вивчення педагогами теорії методики навчання, психології, поглиблення науково-теоретичної підготовки з предметів та методики їх викладання ;
Ø      формування в педагогів критичного підходу до аналізу власних уроків, виходячи з їх мети.
Ø     використання інтерактивних технологій навчання для формування компетентностей як інтегрованого результату навчальної діяльності;
Ø     впровадження навчально-виховний процес сучасних методів і технологій навчання, інноваційного досвіду вітчизняної та зарубіжної освіти.
Ø     участь у конкурсах професійної майстерності .
Ø     публікації  наробок у фахових виданнях.
Ø     участь в акції “Дай руку першокласнику”.
3. У 2015-2016  навчальному році методична робота була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження ефективних інноваційних технологій навчання і виховання; створення умов для формування ключових компетентностей учнів та професійної компетентності педагогів. Головним напрямком у роботі методоб’єднання класоводи обрали модернізацію навчально-виховного процесу  шляхом організації інноваційної діяльності педагога. Підвищення фахового рівня вчителів проводилося шляхом вивчення і реалізації основних положень нормативних і директивних документів про освіту; шляхом опрацювання новинок методичної літератури, проведення «круглих столів» з метою обміну досвідом;  впровадження у навчально–виховний процес сучасних досягнень науки, педагогічної теорії.
 У 2015-2016 н.р. проведено 5 засідань методичного об'єднання учителів початкових класів,  на яких розглянуті питання щодо вивчення і впровадження змін до Державного стандарту початкової загальної освіти, аналіз програм і підручників для четвертого класу,  покращення організації навчально-виховного процесу і впровадження інноваційних технологій, вивчення нормативно-правової бази щодо проведення ДПА та навчального року.  
  Ретельно опрацьовували:
1. Зміст Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 “Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти”;
2. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів зі змінами Затверджені Міністерством освіти та науки України (наказ МОН України від 22. 12. 2014 р. № 1495);
3 . Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.04.2015     № 412 «Про затвердження Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 квітня 2015 р. за № 472/26917 .
4. Методичні рекомендації щодо заповнення  Класного журналу  для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів.

5. Наказ Міністерства освіти і науки України від 08. 02. 2016 р. № 94 Орієнтовні вимоги до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році Загальні положення
   4. Основною діяльністю учителя є творчість, однією з необхідних умов якої є мудрість і висока майстерність. У 2015-2016 н.р пройшли курси підвищення кваліфікації та перепідготовки при Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти  12 вчителів (Артюх О.М., БондарськаГ.О, Бондаренок О.І., Бурик Л.С., Васильцова Л.М., Волкова Н.В., ГорбельТ.П.,  Грива І.А., Данченко В.В., Зенченко І.Г., Осадча О.П., Шморгун О.Л.).  Черговій атестації підлягали вчителі Артюх О.М., Бондаренок О.І., Волкова Н.В., Осадча О.П., Шморгун О.Л.. Члени атестаційної комісії впродовж року вивчали роботу вчителів, що атестуються, провели і проаналізували результати контрольних зрізів знань. Вчителі виступили на засіданнях м/о з творчими звітами.   За результатами атестації педагогічних працівників підтвердили вищу кваліфікаційну категорію Артюх О.М., Волкова Н.В., Шморгун О.Л. ; підтвердили першу кваліфікаційну категорію учителі Бондаренок О.І., Осадча О.П..
Аналіз роботи методичного об'єднання свідчить про те, що ефективна організація роботи залежить від розвитку його інноваційного потенціалу, професійної компетентності педагогічного колективу, його готовності до роботи в умовах пошуку; створення науково-методичної та матеріально-технічної підтримки інноваційних змін. У 2015-2016 н.р. підвищився науково–теоретичний та методичний рівень викладання предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуку його ефективних форм і методів. Бондаренко О.А. взяла участь у Другому Львівському фестивалі гуманної педагогіки «Доторкнутися до небес дитинства», про що отримала сертифікат. Бондаренок О.І. відвідала «методичний вернісаж», який проходив до Дня газети «Початкова освіта».
Вчителі початкових класів брали активну участь у житті школи та обговоренні важливих проблем впродовж навчального року. (Артюх О.М. «Впровадження Державного стандарту в початковій школі. Освітня галузь «Мова й мовлення», Бондаренок О.І. «Впровадження креативних освітніх технологій у практику початкової школи»). Літвинова О.Ю  «Творча особистість учителя». Методичну майстерність вчителі початкових класів підвищували шляхом участі у роботі методоб’єднання, науково – методичних та психолого – педагогічних семінарах,тренінгах, шляхом самоосвіти. У рамках засідань м/о було проведено методичний діалог «Використання інтерактивних технологій на уроках в початковій школі», «Використання прийомів ТРВЗ у початковій школі». Бондаренок О.І. ділилася досвідом роботи з цих питань. Кращі елементи методики, що застосовувалися кожним учителем фіксувалися всіма педагогами та бралися на замітку. У процесі роботи методоб'єднання, виправдали себе такі форми як моделювання, індивідуальна та групова робота з обдарованими та слабовстигаючими учнями, підвищення мотивації до навчання, вирішення педагогічних ситуацій і завдань, розробка та обговорення диференційованих завдань з української мови й математики, огляд новинок педагогічної та методичної літератури.
Аналіз роботи за рік свідчить, що викладання навчальних предметів  ведеться на належному науково-методичному рівні. Увага вчителів зосереджувалася як на предметних результатах навчання, що здійснювалося через поурочні і тематичні цілі засвоєння учнями навчального матеріалу, так і на передумовах успішного розвитку розумових здібностей учнів, формування у них високої пізнавальної культури.
  Свою  діяльність  вчителі  початкових  класів також спрямовують  на  пошук  наукових  новинок,  на  створення  творчої  атмосфери,  модернізацію  форм,  методів  та  засобів  навчання  та  виховання  дітей,  а  головне  -  на  реалізацію  принципу  рівноправного  діалогу  між  учителем  та  учнем. У роботі МО склалася певна система науково-практичної роботи, яка включає індивідуальні, групові, масові форми, що перебувають в органічній єдності. Робота спрямована на підвищення професійного рівня, на забезпечення розвитку творчого потенціалу учителів та учнів.
 5. Члени МО узагальнюють свій педагогічний досвід та діляться з колегами своїми надбаннями.
 Учителі Артюх О.М., Бондаренок О.І., Волкова Н.В., Осадча О.П., Шморгун О.Л.. брали участь у  міському фестивалі інноваційних уроків. Стали лауреатами конкурсу Артюх О.М., Волкова Н.В., Шморгун О.Л.., На 2 етапі фестивалю були проведені відкриті уроки з використанням інноваційних технологій (моделювання, мнемотехніки, ейдетики, критичного мислення) , про що учителі отримали сертифікати. Також були відзначені конспекти уроків  Бондаренок О.І., Осадчої О.П. З метою поширення педагогічного досвіду конспекти уроків, презентації були розміщені на блозі учителів початкових класів та освітніх сайтах. У збірнику тез виданого за результатами І Всеукраїнської науково-методичної конференції «Освіта, наука та виробництво: розвиток та перспективи» надруковані статті Бондаренко О.А. «Моделювання як  метод формування природознавчої компетентності молодших школярів, Бондарської Г.О. на тему: «Розвиток творчих здібностей молодших школярів». Керівник методичного об'єднання Бондаренко О.А. презентувала свій досвід роботи «Формування природознавчої компетентності молодших школярів» на ІІ Всеукраїнській конференції «Модернізація структури та змісту початкової освіти на засадах компетентнісного та комунікативного підходів».
З метою популяризації досвіду були проведені відкриті уроки з української мови, природознавства у 3-В класі (учитель  Осадча О.П.), літературного читання у 3-В класі (учитель Бондаренок О.І.,.),з природознавства  4-В класі (учитель Артюх О.М.), з української мови (розвиток мовлення) у 4-Г (учитель Шморгун О.Л.), етнографічний урок – подорож у 4-Б (учитель Літвинова О.Ю.) Аналіз відвіданих уроків засвідчив, що вчителі володіють теорією та методикою викладання навчальних предметів, використовують інтерактивні технології.
9. Учителі 1-их класів взяли участь у Всеукраїнській акції “Дай руку першокласнику», створили сприятливі умови для навчання учнів 1-го класу та забезпечили успішний перебіг адаптаційного періоду початку навчання у школі. 
10. З метою удосконалення професійних навичок впродовж  навчального року учителі Бондаренко О.А., Шморгун О.Л. працювали у творчій міській групі  “Дистанційне навчання» (керівник Жуковська С.В..) . Бондаренок О.І, Осадча О.П., «Виховання національної свідомості» (керівник Колотуша Л.В..)
Робота з молодими спеціалістами
З молодим спеціалістом Літвиновою О.Ю. ( учитель 4 класу) - наставник Артюх О.М.систематично проводяться індивідуальні бесіди з метою діагностики педагогічно – методичних проблем,  вивчення навчальних програм, календарного планування навчального матеріалу, ведення шкільної документації. Літвинова О.Ю залучається до відвідування уроків, виховних заходів. Впродовж року молодому спеціалісту надається методична та практична допомога.
З метою вдосконалення   і  підвищення професійної майстерності вчителів початкових класів, сприяння інтелектуальному та творчому розвитку дитини пройшов Тиждень  початкової  школи, в рамках якого відбулися виставки малюнків і творчих робіт, стіннівок, конкурсу читців  «Вінок Шевченкові сплітаємо із віршів», присвячені 202-річниці з Дня народження видатного українського поета. (учитель Васильцова Л.М., Волкова Н.В.), відкриті виховні заходи для учнів 1- 4-х класів «Сильні, спритні, спортивні», яке підготували і провели учителі Бондаренок О.І., Осадча О.П., інтелектуальний брейн-ринг з математики «Математичний калейдоскоп» (Осадча О.П., Артюх О.М. ), вікторина «Мандрівка книжковим містом» для учнів 2-3-іх класів Хорохордіна Н.В., інтелектуальний конкурс «Люби та знай свій рідний край» (Бондарська Г.О., Бондаренко О.А., Бондаренок О.І.), предметні олімпіади для учнів 4-их класів.

6.            Відповідно до плану роботи управління освіти Шосткинської міської ради на 2016 рік, згідно з наказом управління освіти «Про проведення предметних олімпіад у школі І ступеня», з метою виявлення та підтримки обдарованих, здібних дітей, сприяння розкриттю та розвитку їх творчих здібностей 21-22 квітня 2016 року відбувся ІІ (міський) етап олімпіад з української мови, математики, природознавства, іноземної (англійської) мови та образотворчого мистецтва.
У ІІ (міському) етапі предметних олімпіад команда школи представляла 15 учасників. З них призові місця посіли 8 учнів, які показали високий рівень підготовки, але якість участі у міському етапі предметних олімпіад порівняно з попереднім нижче. Учитель Артюх О.М.. підготувала -  призера олімпіади з української мови.,англійської мови  (І місце), Учитель Літвинова О.Ю. підготувала призера: (ІІ місце з української мови, ІІ місце з англійської мови), Васильцова Л.М.  (ІІ місце з української мови. та природознавства), Шморгун О.Л.  – 1 призер (2 місце) з природознавства.
У конкурсі ім.. П. Яцика учениця 4-в класу Подоляко Крістіна (учитель Артюх О.М.) виборола ІІ місце, учень 3-Б класу Білявський Максим (учитель Бондаренко О.А) – ІІІ місце .
Але в роботі методичного об'єднання були допущені ряд недоліків, а саме: мало учителів беруть участь в фахових конкурсах та фестивалі інноваційних уроків, поширені передового педагогічного досвіду на шпальтах преси, а також  потрібно покращити роботу з обдарованими учнями.
Завдання на 2016-2017 н.р
    В 2016-2017 н.р. наше методичне об’єднання буде працювати за такими напрямками:

Ø     Впровадження у навчально-виховний процес  Державного стандарту початкової загальної освіти, зміни у навчальних програмах
Ø     Формування життєвих компетентностей особистості шляхом організації інноваційної педагогічної діяльності, створення середовища успіху та життєтворчості;
Ø     Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій, удосконалення методики застосування наочних посібників, дидактичних матеріалів на уроках та в позаурочний час;

Ø      Вивчення педагогами теорії методики навчання, психології, поглиблення науково-теоретичної підготовки з предметів та методики їх викладання з урахуванням вимог Закону про загальну середню освіту.
Ø      Формування в педагогів критичного підходу до аналізу власних уроків, виходячи з їх мети.
Ø     Використання інтерактивних технологій навчання для формування компетентностей як інтегрованого результату навчальної діяльності.
Ø     Впровадження навчально-виховний процес сучасних методів і технологій навчання, інноваційного досвіду вітчизняної та зарубіжної освіти.
Ø     Участь у конкурсах професійної майстерності .
Ø     Публікації  наробок у фахових виданнях.
Ø     Якісна підготовка до предметних олімпіад.
          У 2016-2017навчальному році наше методичне об’єднання буде продовжувати працювати над проблемною темою:
«Формування життєвих компетентностей особистості в умовах впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти шляхом організації інноваційної діяльності педагога».

Немає коментарів:

Дописати коментар